از او یادگار آفرین نامه است   |   یکی شاهکاری از آن خامه است

بهترین مکمل های تدریس تاریخ برای کودکان

بهترین مکمل های تدریس تاریخ برای کودکان

یادگیری مهارت‌ها و دانش تاریخ توسط شیوه‌های سرگرم‌کننده از مهم ترین روش های تدریس برای کودکان است. استفاده از تصاویر، مصنوعات، وسایل کمک آموزشی و بازی ها می تواند کلاس درس تاریخ را به مکانی برای زندگی مبدل کند.

 

  1. لمس اشیاء تاریخی

هیچ چیز برای ایجاد علاقه، کنجکاوی، پرسش و تخیل به اندازه لمس کردن مؤثر نیست. البته امروزه موزه ها این امکان را نمی دهند که اشیاء تاریخی و سکه ها لمس شوند ولی می توان به دیدن بسنده کرد و در عین حال از نمونه های غیراصل برای لمس کردن نیز بهره برد. حتی می توان این نمونه ها را در زیر خاک حیاط مدرسه پنهان کرد و نقشه ای باستان شناسانه برای یافتن آن به گروه های کلاسی تحویل داد.

 

  1. درک بستر زمانی

بسیاری از کودکان، حتی بزرگترها، درک کاملی از مکان خود در زمان ندارند. وقتی در حال تدریس هستیم، گاهی اوقات فراموش می‌کنیم که دانش‌آموزان به کمکی نیاز دارند تا ببینند رویدادهای اخیر و تاریخی در کجای تاریخ قرار می‌گیرند. اگر از قرن ها و هزاره ها صحبت می کنیم، درک آن حتی سخت تر است! به کودکان یاد بدهید تایم لاین (نمودار خط زمانی) بسازند.

 

  1. فضای تاریخی

بازدید از اماکن تاریخی می تواند کودک را در فضای تاریخی قرار دهد و با توجه به اینکه آینه دل کودکان شفاف است آنها می توانند آنجا تاریخ را احساس کنند.

 

  1. کارت های فکر

کارت های فکر، منبع مفیدی برای توسعه رویکرد پرسشگری و همچنین توسعه مهارت های مشاهده ای و توصیفی است. هر بسته شامل 20 کارت A5 است که یک عکس در یک طرف و 5 سوال یا پیشنهاد فعالیت در طرف دیگر دارد.

 

  1. بازی های تاریخ

یادگیری از طریق بازی، سرگرم کننده و موثر است! تحقیقات نشان داده است که بازی ها واقعا یادگیری را بهبود می بخشند. کارآگاه تاریخ بودن، بازی کودکانه خواهد بود! به کودک یاد بدهید یک دتکتیو برد بسازد. (تابلوی کارآگاه با برچسب ها، عکس ها، نقشه ها و سرنخ هایی که با ریسمان قرمز روی دیوار آجری سفید متصل شده اند)

 

منبع

https://www.kcs.co.uk/community/5-ways-to-bring-history-alive-in-your-classroom

 

🔹 «هسته فناور تاریخ پژوهان یادگارآفرین مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی اجرای طرح‌های تاریخ خانوادگی، تاریخ نهادها، مؤسسات، سازمان‌ها، صنایع، شهرها و روستاها و … را زیر نظر استادان رشته تاریخ دارد.»

دیدگاه خود را بنویسید

گفتگوی تلفنی

-

پیام رایانامه ای

Info@yadegarafarin.ir

ارتباط تلگرامی

@Jahistorian

ملاقات حضوری

دانشگاه فردوسی مشهد