از او یادگار آفرین نامه است   |   یکی شاهکاری از آن خامه است

رویکرد مدرن به بیان تاریخ

رویکرد مدرن به بیان تاریخ

نمایش موزیکال همیلتون که بعد در قالب فیلم نیز منتشر شد یک بیوگرافی هنری از زندگی الکساندر همیلتون یکی از بنیانگذاران آمریکا است که به صورت رپ اجرا می شود. چه کسی فکر می کرد روزی بتوان از موسیقی رپ برای کشف زندگی یک شخصیت تاریخی استفاده کرد؟ شاید تنها شخصی به استعداد لین مانوئل میراندا بود که توانست این کار را بکند و کار خود را به یک موفقیت بزرگ و یک رکوردشکنی تبدیل نماید. هفت سال طول کشید تا میراندا نوشتن این نمایشنامه موزیکال و یا منظومه شعری خودش را تمام کند. سپس او به سراغ موسیقی مدرن در قالب رپ و هیپ هاپ می رود تا داستان خود را به عامه پسندترین شکل روایت کند. این موسیقی توانست زیبایی نوشته های او را صدچندان کند طوری که مخاطب را در تمام مدت میخکوب نگه می دارد. یکی از طرفداران فیلم می گوید

به عنوان کسی که واقعا رپ را دوست ندارد، از همیلتون بسیار لذت بردم و به سرعت به یکی از موزیکال های مورد علاقه من تبدیل شد.

دیگری می گوید:

یکی از مشکلاتی که در یادگیری رویدادهای تاریخی پیدا می کنم، قطع ارتباط است. افرادی که در کتاب های درسی در مورد آنها می خوانید انگار واقعی نیستند. همیلتون موفق می شود وقایع تاریخی را زنده کند.

 

منابع:

https://medium.com/@ashutoshtimilsina/hamilton-modern-approach-to-history-telling-1b72e9a12653

https://www.quora.com/Would-I-enjoy-the-musical-Hamilton-if-I-am-not-really-into-rap-music#:~:text=Yes.,musicals%20I’ve%20listened%20to.

 

🔹 «هسته فناور تاریخ پژوهان یادگارآفرین مستقر در دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی اجرای طرح‌های تاریخ خانوادگی، تاریخ نهادها، مؤسسات، سازمان‌ها، صنایع، شهرها و روستاها و … را زیر نظر استادان رشته تاریخ دارد.»

 

دیدگاه خود را بنویسید

گفتگوی تلفنی

-

پیام رایانامه ای

Info@yadegarafarin.ir

ارتباط تلگرامی

@Jahistorian

ملاقات حضوری

دانشگاه فردوسی مشهد